En del av Sevrda Svrdsjbygden

Globala nyheter

Svärdsjö - Åskan har slagit ut betalstationen vid Svärdsjömacken

2018-08-05 kl 15:44

Åskan har slagit ut betalstationen vid Svärdsjömacken söndagen den 5 aug. 2018.

Beräknas bli åtgärdat under måndag 6 aug.

Svartnäs - Hurricane Rockers

2018-07-05 kl 19:47

 

blir husband på Milrocken 24/7

Svartnäs - Hurricane Rockers

2018-07-05 kl 19:47

 

blir husband på Milrocken 24/7

Svärdsjö - Hastighetsgränserna på landsbygdsvägarna är en politisk fråga.

2018-06-24 kl 10:05

I Regeringens proposition till Riksdagen 2007 föreslogs en ny långsiktig strategi för hur hastighetsgränserna på vägarna skall anpassas till nollvisionen och till de övriga transportpolitiska delmålen. För att denna strategi skulle kunna genomföras föreslogs att riksdagen godkänner att nya hastighetsgränser får införas så att det blir möjligt för beslutande myndigheter att använda sig av 10-steg i intervallet 30 till 120 kilometer i timmen.

Trafikverket informerade 2010 om varför nya hastighetsgränser införs:

  • Dagens system kom till 1971.
  • ”Lappverk” av olika hastighetsbeslut sedan dess.
  • Gränserna har inte baserats på människans förmåga att tåla krockvåld. Nya transportpolitiska delmål har tillkommit.
  • 20-stegen är för stora ur såväl trafiksäkerhets- som miljösynpunkt.
  • Vägtransportsystemet kan nyttjas effektivare med hänsyn till alla transportpolitiska delmål.
  • Acceptansen för hastighetsgränserna bör kunna ökas.
  • Nya vägtyper har tillkommit.

Trafikverket införde jämna steg (40, 60, 80, 100, 120) i hastighetsgränserna 2008 trots att de ansåg att 20-stegen är för stora. På Trafikverket tycks den ena handen inte veta vad den andra gör.

Trafikverket satte gränsen till 80 kilometer för vägar utan mittseparering med fler fordon än 2000 fordon. Varför Trafikverket valt 2000 fordon (av vilket fordonsslag som helst) har inte redovisats.

Målbild 2025 för hastighetsgränser på landsbygd enligt Trafikverket 2010:

  • År 2025 har tillgängligheten förbättrats främst på viktiga vägar. Näringslivsvägar har vanligtvis 80 km/tim och arbetspendlingsvägar 100 km/tim. Inriktningen är att i första hand höja lägre hastigheter än att ytterligare öka redan höga hastigheter.

Med den underhållsstandard på belagd väg som Trafikverket 2011 angav som målstandard 2021 kommer åtgärdsintervallen att förlängas med >3 år för vägar där hastighetsgränserna sänkts med 10 kilometer. Det blev fallet för väg 850 Falun – Svärdsjö. Det innebär också fler olyckor (>10% fler), högre transportkostnader och ökande utsläpp.

Var nedveten om symbolerna för landsbygden och tänk hela vägen säger Po Tidholm, landsbygdens försvarare. Po Tidholm påpekar att ett vägunderhåll som inte är inkluderande inte är värdigt.

Enligt infrastrukturminister Tomas Eneroth ska de extra 100 miljarderna i nationella planen 2018 – 2029 användas där de gör störst miljönytta och där de gör störst konkurrensnytta. Det återstår att se hur mycket som kan spilla över till typiska pendlingsvägar och för de areella näringarna viktiga vägarna på landsbygden med tanke på hur lite som satsats på bärighet och tjälsäkring under perioden 2015 – 2018.

 

Satsning på Bärighet och tjälsäkring på de statliga vägarna 2010 – 2018

Anm. Vid Landsbygdsriksdagen i Sandviken 2014 lovade Löfven 3,1 miljarder 2015 om de vann valet. De vann valet och då sänktes löftet med 42%. 2016 sänktes anslaget med 58 % i förhållandet till löftet.

Den viktiga frågan är om det är samhällsekonomiskt lönsamt att generellt sänka hastigheten från 90 till 80 km/tim och generellt från 70 km/tim till 60 km/tim.

Skillnaden i tidskostnad efter generell sänkning av hastigheten från 90 till 80 km/tim och från 70 till 60 km/tim per år blir 14,6 miljoner kronor för hela sträckan Falun – Svärdsjö, landsbygdsdelen.

Skillnaden i värdering av dödade förare och passagerare mellan Svärdsö – Falun kan beräknas till 1,4 mkr/år och för svårt skadade förare och passagerare kan beräknas till 2,1 mkr/år. Totalt 3,5 mkr/år.

Väg 850 Falun – Svärdsjö är en typisk arbetspendlingsväg med 2800 – 4400 fordon där inriktningen bör vara 100 km/tim enligt Trafikverket.

Av det som hittills publicerats om ”Nationell plan för transportsystemet 2018–2029” finns det inget som talar för att ”Målbild 2025” kommer att uppfyllas.

Po Tidholm, landsbygdens försvarare säger:

  • Var medveten om vad myndigheterna jobbar med:
    • Man jobbar med sänkt hastighet

För att landsbygden inte fortsatt skall missgynnas bör politikerna införa 10-steg i intervallet 30 till 120 kilometer i timmen snarast och att 50, 70 och 90 kilometer åter kan användas på landsbygdsvägarna.

Text och beräkningar
Rune Fredriksson

Svärdsjö - Hastighetsgränserna på landsbygdsvägarna är en politisk fråga.

2018-06-24 kl 10:05

I Regeringens proposition till Riksdagen 2007 föreslogs en ny långsiktig strategi för hur hastighetsgränserna på vägarna skall anpassas till nollvisionen och till de övriga transportpolitiska delmålen. För att denna strategi skulle kunna genomföras föreslogs att riksdagen godkänner att nya hastighetsgränser får införas så att det blir möjligt för beslutande myndigheter att använda sig av 10-steg i intervallet 30 till 120 kilometer i timmen.

Trafikverket informerade 2010 om varför nya hastighetsgränser införs:

  • Dagens system kom till 1971.
  • ”Lappverk” av olika hastighetsbeslut sedan dess.
  • Gränserna har inte baserats på människans förmåga att tåla krockvåld. Nya transportpolitiska delmål har tillkommit.
  • 20-stegen är för stora ur såväl trafiksäkerhets- som miljösynpunkt.
  • Vägtransportsystemet kan nyttjas effektivare med hänsyn till alla transportpolitiska delmål.
  • Acceptansen för hastighetsgränserna bör kunna ökas.
  • Nya vägtyper har tillkommit.

Trafikverket införde jämna steg (40, 60, 80, 100, 120) i hastighetsgränserna 2008 trots att de ansåg att 20-stegen är för stora. På Trafikverket tycks den ena handen inte veta vad den andra gör.

Trafikverket satte gränsen till 80 kilometer för vägar utan mittseparering med fler fordon än 2000 fordon. Varför Trafikverket valt 2000 fordon (av vilket fordonsslag som helst) har inte redovisats.

Målbild 2025 för hastighetsgränser på landsbygd enligt Trafikverket 2010:

  • År 2025 har tillgängligheten förbättrats främst på viktiga vägar. Näringslivsvägar har vanligtvis 80 km/tim och arbetspendlingsvägar 100 km/tim. Inriktningen är att i första hand höja lägre hastigheter än att ytterligare öka redan höga hastigheter.

Med den underhållsstandard på belagd väg som Trafikverket 2011 angav som målstandard 2021 kommer åtgärdsintervallen att förlängas med >3 år för vägar där hastighetsgränserna sänkts med 10 kilometer. Det blev fallet för väg 850 Falun – Svärdsjö. Det innebär också fler olyckor (>10% fler), högre transportkostnader och ökande utsläpp.

Var nedveten om symbolerna för landsbygden och tänk hela vägen säger Po Tidholm, landsbygdens försvarare. Po Tidholm påpekar att ett vägunderhåll som inte är inkluderande inte är värdigt.

Enligt infrastrukturminister Tomas Eneroth ska de extra 100 miljarderna i nationella planen 2018 – 2029 användas där de gör störst miljönytta och där de gör störst konkurrensnytta. Det återstår att se hur mycket som kan spilla över till typiska pendlingsvägar och för de areella näringarna viktiga vägarna på landsbygden med tanke på hur lite som satsats på bärighet och tjälsäkring under perioden 2015 – 2018.

 

Satsning på Bärighet och tjälsäkring på de statliga vägarna 2010 – 2018

Anm. Vid Landsbygdsriksdagen i Sandviken 2014 lovade Löfven 3,1 miljarder 2015 om de vann valet. De vann valet och då sänktes löftet med 42%. 2016 sänktes anslaget med 58 % i förhållandet till löftet.

Den viktiga frågan är om det är samhällsekonomiskt lönsamt att generellt sänka hastigheten från 90 till 80 km/tim och generellt från 70 km/tim till 60 km/tim.

Skillnaden i tidskostnad efter generell sänkning av hastigheten från 90 till 80 km/tim och från 70 till 60 km/tim per år blir 14,6 miljoner kronor för hela sträckan Falun – Svärdsjö, landsbygdsdelen.

Skillnaden i värdering av dödade förare och passagerare mellan Svärdsö – Falun kan beräknas till 1,4 mkr/år och för svårt skadade förare och passagerare kan beräknas till 2,1 mkr/år. Totalt 3,5 mkr/år.

Väg 850 Falun – Svärdsjö är en typisk arbetspendlingsväg med 2800 – 4400 fordon där inriktningen bör vara 100 km/tim enligt Trafikverket.

Av det som hittills publicerats om ”Nationell plan för transportsystemet 2018–2029” finns det inget som talar för att ”Målbild 2025” kommer att uppfyllas.

Po Tidholm, landsbygdens försvarare säger:

  • Var medveten om vad myndigheterna jobbar med:
    • Man jobbar med sänkt hastighet

För att landsbygden inte fortsatt skall missgynnas bör politikerna införa 10-steg i intervallet 30 till 120 kilometer i timmen snarast och att 50, 70 och 90 kilometer åter kan användas på landsbygdsvägarna.

Text och beräkningar
Rune Fredriksson

Svärdsjö - Trafikverket fortsätter upprustningen av Svärdsjövägarna sommaren 2018

2018-06-01 kl 14:50

Underhåll och upprustning av väginfrastrukturen är en förutsättning för att landsbygdens företag och dess människor ska kunna överleva och utvecklas. Ett vägunderhåll som inte är inkluderande är inte värdigt enligt Po Tidholm, landsbygdens försvarare.

Det är viktigt med vägar utan tjälskott och det är viktigt med vägar som inte fryser upp ojämnt under vintern. Det sänker hastigheten, ökar drivmedelsförbrukningen och kostnaderna för fordonsunderhållet.

Jämna och bäriga vägar sänker kostnaderna för företag, enskilda och samhället och minskar olyckor och buller. Mindre utsläpp av avgaser och lägre energiförbrukning och mindre vibrationer i fordon och i fastigheter längs vägen påverkar också hälsa och utmattning positivt.

Enligt Trafikverkets måldirektör Sven Hunhammar är buller ett underskattat folkhälsoproblem som orsakar sömnsvårighet, stroke och hjärtproblem och ger 500 för tidigt döda varje år. Ojämna vägars betydelse för människors hälsa är underskattad.

Lumshedsvägen (Väg W880 och X537) kommer att upprustas från Svärdsjö till Stocksbo under vecka 20 – 34.

Grusförstärkning och ny beläggning

Ny beläggning vid länsgränsen W/X

Väg 881 Borgärdet – Hillersboda är en annan av Svärdsjövägarna som kommer att upprustas vecka 20 – 30.

I Borgärdet vid veteranbilmuseét

Hillersboda med Svärdsjöbacken i bakgrunden

Svärdsjö - Trafikverket fortsätter upprustningen av Svärdsjövägarna sommaren 2018

2018-06-01 kl 14:50

Underhåll och upprustning av väginfrastrukturen är en förutsättning för att landsbygdens företag och dess människor ska kunna överleva och utvecklas. Ett vägunderhåll som inte är inkluderande är inte värdigt enligt Po Tidholm, landsbygdens försvarare.

Det är viktigt med vägar utan tjälskott och det är viktigt med vägar som inte fryser upp ojämnt under vintern. Det sänker hastigheten, ökar drivmedelsförbrukningen och kostnaderna för fordonsunderhållet.

Jämna och bäriga vägar sänker kostnaderna för företag, enskilda och samhället och minskar olyckor och buller. Mindre utsläpp av avgaser och lägre energiförbrukning och mindre vibrationer i fordon och i fastigheter längs vägen påverkar också hälsa och utmattning positivt.

Enligt Trafikverkets måldirektör Sven Hunhammar är buller ett underskattat folkhälsoproblem som orsakar sömnsvårighet, stroke och hjärtproblem och ger 500 för tidigt döda varje år. Ojämna vägars betydelse för människors hälsa är underskattad.

Lumshedsvägen (Väg W880 och X537) kommer att upprustas från Svärdsjö till Stocksbo under vecka 20 – 34.

Grusförstärkning och ny beläggning

Ny beläggning vid länsgränsen W/X

Väg 881 Borgärdet – Hillersboda är en annan av Svärdsjövägarna som kommer att upprustas vecka 20 – 30.

I Borgärdet vid veteranbilmuseét

Hillersboda med Svärdsjöbacken i bakgrunden

Svärdsjö - Trafikverket fortsätter upprustningen av Svärdsjövägarna sommaren 2018

2018-06-01 kl 14:50

Underhåll och upprustning av väginfrastrukturen är en förutsättning för att landsbygdens företag och dess människor ska kunna överleva och utvecklas. Ett vägunderhåll som inte är inkluderande är inte värdigt enligt Po Tidholm, landsbygdens försvarare.

Det är viktigt med vägar utan tjälskott och det är viktigt med vägar som inte fryser upp ojämnt under vintern. Det sänker hastigheten, ökar drivmedelsförbrukningen och kostnaderna för fordonsunderhållet.

Jämna och bäriga vägar sänker kostnaderna för företag, enskilda och samhället och minskar olyckor och buller. Mindre utsläpp av avgaser och lägre energiförbrukning och mindre vibrationer i fordon och i fastigheter längs vägen påverkar också hälsa och utmattning positivt.

Enligt Trafikverkets måldirektör Sven Hunhammar är buller ett underskattat folkhälsoproblem som orsakar sömnsvårighet, stroke och hjärtproblem och ger 500 för tidigt döda varje år. Ojämna vägars betydelse för människors hälsa är underskattad.

Lumshedsvägen (Väg W880 och X537) kommer att upprustas från Svärdsjö till Stocksbo under vecka 20 – 34.

Grusförstärkning och ny beläggning

Ny beläggning vid länsgränsen W/X

Väg 881 Borgärdet – Hillersboda är en annan av Svärdsjövägarna som kommer att upprustas vecka 20 – 30.

I Borgärdet vid veteranbilmuseét

Hillersboda med Svärdsjöbacken i bakgrunden

Svärdsjö - Trafikverket byter kantbalkar och isolering på bron över Säckan

2018-05-22 kl 09:03

Trafikverkets entreprenör Skanska byter kantbalkar och isolering på bron över Säckan på väg 850 Falun – Svärdsjö.

Klart oktober 2018.

Information om broreparation mot Svärdsjö

Bron över sundet vid Säckan

Övergång vägbank/bro efter bortbilning av kantbalk och betong på brofarbanan.

Svärdsjö - Trafikverket byter kantbalkar och isolering på bron över Säckan

2018-05-22 kl 09:03

Trafikverkets entreprenör Skanska byter kantbalkar och isolering på bron över Säckan på väg 850 Falun – Svärdsjö.

Klart oktober 2018.

Information om broreparation mot Svärdsjö

Bron över sundet vid Säckan

Övergång vägbank/bro efter bortbilning av kantbalk och betong på brofarbanan.

Svärdsjö - Trafikverket byter kantbalkar och isolering på bron över Säckan

2018-05-22 kl 09:03

Trafikverkets entreprenör Skanska byter kantbalkar och isolering på bron över Säckan på väg 850 Falun – Svärdsjö.

Klart oktober 2018.

Information om broreparation mot Svärdsjö

Bron över sundet vid Säckan

Övergång vägbank/bro efter bortbilning av kantbalk och betong på brofarbanan.

Svärdsjö - Trafikverket byter kantbalkar och isolering på bron över Säckan

2018-05-22 kl 09:03

Trafikverkets entreprenör Skanska byter kantbalkar och isolering på bron över Säckan på väg 850 Falun – Svärdsjö.

Klart oktober 2018.

Information om broreparation mot Svärdsjö

Bron över sundet vid Säckan

Övergång vägbank/bro efter bortbilning av kantbalk och betong på brofarbanan.

Svartnäs - Freddy Velas and The Silvertones

2018-04-19 kl 08:42

 

från Italien kommer till Milrocken 24 Juli 2018!

Svartnäs - Freddy Velas and The Silvertones

2018-04-19 kl 08:42

 

från Italien kommer till Milrocken 24 Juli 2018!

Svartnäs - Freddy Velas and The Silvertones

2018-04-19 kl 08:42

 

från Italien kommer till Milrocken 24 Juli 2018!

Svartnäs - Freddy Velas and The Silvertones

2018-04-19 kl 08:42

 

från Italien kommer till Milrocken 24 Juli 2018!

Svartnäs - Freddy Velas and The Silvertones

2018-04-19 kl 08:42

 

från Italien kommer till Milrocken 24 Juli 2018!

Svartnäs - Freddy Velas and The Silvertones

2018-04-19 kl 08:42

 

från Italien kommer till Milrocken 24 Juli 2018!

Svartnäs - Freddy Velas and The Silvertones

2018-04-19 kl 08:42

 

från Italien kommer till Milrocken 24 Juli 2018!

Svartnäs - Swish

2018-04-19 kl 08:16

Nu kan du betala med Swish

123 540 02 13

Svartnäs - Swish

2018-04-19 kl 08:16

Nu kan du betala med Swish

123 540 02 13

Svartnäs - Swish

2018-04-19 kl 08:16

Nu kan du betala med Swish

123 540 02 13

Svartnäs - Swish

2018-04-19 kl 08:16

Nu kan du betala med Swish

123 540 02 13

Svartnäs - Swish

2018-04-19 kl 08:16

Nu kan du betala med Swish

123 540 02 13

Svartnäs - Swish

2018-04-19 kl 08:16

Nu kan du betala med Swish

123 540 02 13

Svartnäs - Swish

2018-04-19 kl 08:16

Nu kan du betala med Swish

123 540 02 13

Svärdsjö - Nu kan ni tanka på Svärdsjömacken igen

2018-04-04 kl 13:52

Nu fungerar kortläsaren vid Svärdsjömacken, så nu kan ni tanka.

Svärdsjö - Nu kan ni tanka på Svärdsjömacken igen

2018-04-04 kl 13:52

Nu fungerar kortläsaren vid Svärdsjömacken, så nu kan ni tanka.

Svärdsjö - Nu kan ni tanka på Svärdsjömacken igen

2018-04-04 kl 13:52

Nu fungerar kortläsaren vid Svärdsjömacken, så nu kan ni tanka.

Svärdsjö - Nu kan ni tanka på Svärdsjömacken igen

2018-04-04 kl 13:52

Nu fungerar kortläsaren vid Svärdsjömacken, så nu kan ni tanka.

Svärdsjö - Nu kan ni tanka på Svärdsjömacken igen

2018-04-04 kl 13:52

Nu fungerar kortläsaren vid Svärdsjömacken, så nu kan ni tanka.

Svärdsjö - Nu kan ni tanka på Svärdsjömacken igen

2018-04-04 kl 13:52

Nu fungerar kortläsaren vid Svärdsjömacken, så nu kan ni tanka.

Svärdsjö - Nu kan ni tanka på Svärdsjömacken igen

2018-04-04 kl 13:52

Nu fungerar kortläsaren vid Svärdsjömacken, så nu kan ni tanka.

Svärdsjö - Nu kan ni tanka på Svärdsjömacken igen

2018-04-04 kl 13:52

Nu fungerar kortläsaren vid Svärdsjömacken, så nu kan ni tanka.

Svärdsjö - Fel på kortläsaren vid Svärdsjömacken

2018-04-02 kl 10:11

Det är ett tekniskt eller elektroniskt fel på kortläsaren. Supportern (din-x) i Helsingborg har inte kunnat lösa det under helgen. Men dom ska se till så att det kommer en serviceman så fort det går. Typiskt nog så inträffade felet efter det att alla serviceinrättningar stängt inför långhelgen. I värsta fall kanske man måste fixa en ny kortläsare. Men det vet man först när någon servicekille varit här skriver Leif Källman idag (2 april).

Svärdsjö - Fel på kortläsaren vid Svärdsjömacken

2018-04-02 kl 10:11

Det är ett tekniskt eller elektroniskt fel på kortläsaren. Supportern (din-x) i Helsingborg har inte kunnat lösa det under helgen. Men dom ska se till så att det kommer en serviceman så fort det går. Typiskt nog så inträffade felet efter det att alla serviceinrättningar stängt inför långhelgen. I värsta fall kanske man måste fixa en ny kortläsare. Men det vet man först när någon servicekille varit här skriver Leif Källman idag (2 april).

Svärdsjö - Fel på kortläsaren vid Svärdsjömacken

2018-04-02 kl 10:11

Det är ett tekniskt eller elektroniskt fel på kortläsaren. Supportern (din-x) i Helsingborg har inte kunnat lösa det under helgen. Men dom ska se till så att det kommer en serviceman så fort det går. Typiskt nog så inträffade felet efter det att alla serviceinrättningar stängt inför långhelgen. I värsta fall kanske man måste fixa en ny kortläsare. Men det vet man först när någon servicekille varit här skriver Leif Källman idag (2 april).

Svärdsjö - Fel på kortläsaren vid Svärdsjömacken

2018-04-02 kl 10:11

Det är ett tekniskt eller elektroniskt fel på kortläsaren. Supportern (din-x) i Helsingborg har inte kunnat lösa det under helgen. Men dom ska se till så att det kommer en serviceman så fort det går. Typiskt nog så inträffade felet efter det att alla serviceinrättningar stängt inför långhelgen. I värsta fall kanske man måste fixa en ny kortläsare. Men det vet man först när någon servicekille varit här skriver Leif Källman idag (2 april).

Svärdsjö - Fel på kortläsaren vid Svärdsjömacken

2018-04-02 kl 10:11

Det är ett tekniskt eller elektroniskt fel på kortläsaren. Supportern (din-x) i Helsingborg har inte kunnat lösa det under helgen. Men dom ska se till så att det kommer en serviceman så fort det går. Typiskt nog så inträffade felet efter det att alla serviceinrättningar stängt inför långhelgen. I värsta fall kanske man måste fixa en ny kortläsare. Men det vet man först när någon servicekille varit här skriver Leif Källman idag (2 april).

Svärdsjö - Fel på kortläsaren vid Svärdsjömacken

2018-04-02 kl 10:11

Det är ett tekniskt eller elektroniskt fel på kortläsaren. Supportern (din-x) i Helsingborg har inte kunnat lösa det under helgen. Men dom ska se till så att det kommer en serviceman så fort det går. Typiskt nog så inträffade felet efter det att alla serviceinrättningar stängt inför långhelgen. I värsta fall kanske man måste fixa en ny kortläsare. Men det vet man först när någon servicekille varit här skriver Leif Källman idag (2 april).

Svärdsjö - Fel på kortläsaren vid Svärdsjömacken

2018-04-02 kl 10:11

Det är ett tekniskt eller elektroniskt fel på kortläsaren. Supportern (din-x) i Helsingborg har inte kunnat lösa det under helgen. Men dom ska se till så att det kommer en serviceman så fort det går. Typiskt nog så inträffade felet efter det att alla serviceinrättningar stängt inför långhelgen. I värsta fall kanske man måste fixa en ny kortläsare. Men det vet man först när någon servicekille varit här skriver Leif Källman idag (2 april).

Svärdsjö - Fel på kortläsaren vid Svärdsjömacken

2018-04-02 kl 10:11

Det är ett tekniskt eller elektroniskt fel på kortläsaren. Supportern (din-x) i Helsingborg har inte kunnat lösa det under helgen. Men dom ska se till så att det kommer en serviceman så fort det går. Typiskt nog så inträffade felet efter det att alla serviceinrättningar stängt inför långhelgen. I värsta fall kanske man måste fixa en ny kortläsare. Men det vet man först när någon servicekille varit här skriver Leif Källman idag (2 april).

Svärdsjö - Trafikverket har inlett en åtgärdsvalsstudie genom Svärdsjö

2018-03-17 kl 12:25

Falu kommun och Svärdsjö intresseförening har till Trafikverket och Region Dalarna lyft behovet av en översyn av väg 850 genom Svärdsjö utifrån de brister och behov som har identifierats i tillgängligheten och trafiksäkerheten. Trafikverket genomför nu en åtgärdsvalsstudie att öka tillgängligheten och trafiksäkerheten för oskyddade trafikanter längs den aktuella sträckan mellan korsningarna väg 850/väg 881 (Boda) och väg 850/väg 888 (Höganäs/Trollnäs).

Torsdagen den 8 mars 2018 hölls en workshop på Hedenborg, med representanter för Trafikverket, Region Dalarna, Falu kommun, Borgärdets vägförening, Svärdsjö intresseförening och konsulten Sweco. Syftet med workshopen var att komplettera den bild som Trafikverket har av nulägesförutsättningarna längs sträckan vad gäller brister och behov, målpunkter och rörelsemönster liksom att samla in förslag till möjliga åtgärder som kan lösa de identifierade bristerna och behoven längs sträckan.

Vid workshopen kompletterades  den aktuella sträckan med två ytterligare sträckor med brister och behov, nämligen längs väg 876 från korsningen väg 850/876 till infarten till ridhuset i Sveden och längs väg 880 från korsningen väg 850/väg 880 förbi infarterna till Svärdsjö vårdcentral och Gruvbacken. Vid workshopen rådde samsyn om att de oskyddade trafikanterna bör hållas avskilda från de skyddade trafikanterna längs den aktuella sträckan.

Studien kommer att publiceras före midsommar 2018.

Svärdsjö - Trafikverket har inlett en åtgärdsvalsstudie genom Svärdsjö

2018-03-17 kl 12:25

Falu kommun och Svärdsjö intresseförening har till Trafikverket och Region Dalarna lyft behovet av en översyn av väg 850 genom Svärdsjö utifrån de brister och behov som har identifierats i tillgängligheten och trafiksäkerheten. Trafikverket genomför nu en åtgärdsvalsstudie att öka tillgängligheten och trafiksäkerheten för oskyddade trafikanter längs den aktuella sträckan mellan korsningarna väg 850/väg 881 (Boda) och väg 850/väg 888 (Höganäs/Trollnäs).

Torsdagen den 8 mars 2018 hölls en workshop på Hedenborg, med representanter för Trafikverket, Region Dalarna, Falu kommun, Borgärdets vägförening, Svärdsjö intresseförening och konsulten Sweco. Syftet med workshopen var att komplettera den bild som Trafikverket har av nulägesförutsättningarna längs sträckan vad gäller brister och behov, målpunkter och rörelsemönster liksom att samla in förslag till möjliga åtgärder som kan lösa de identifierade bristerna och behoven längs sträckan.

Vid workshopen kompletterades  den aktuella sträckan med två ytterligare sträckor med brister och behov, nämligen längs väg 876 från korsningen väg 850/876 till infarten till ridhuset i Sveden och längs väg 880 från korsningen väg 850/väg 880 förbi infarterna till Svärdsjö vårdcentral och Gruvbacken. Vid workshopen rådde samsyn om att de oskyddade trafikanterna bör hållas avskilda från de skyddade trafikanterna längs den aktuella sträckan.

Studien kommer att publiceras före midsommar 2018.

Svärdsjö - Trafikverket har inlett en åtgärdsvalsstudie genom Svärdsjö

2018-03-17 kl 12:25

Falu kommun och Svärdsjö intresseförening har till Trafikverket och Region Dalarna lyft behovet av en översyn av väg 850 genom Svärdsjö utifrån de brister och behov som har identifierats i tillgängligheten och trafiksäkerheten. Trafikverket genomför nu en åtgärdsvalsstudie att öka tillgängligheten och trafiksäkerheten för oskyddade trafikanter längs den aktuella sträckan mellan korsningarna väg 850/väg 881 (Boda) och väg 850/väg 888 (Höganäs/Trollnäs).

Torsdagen den 8 mars 2018 hölls en workshop på Hedenborg, med representanter för Trafikverket, Region Dalarna, Falu kommun, Borgärdets vägförening, Svärdsjö intresseförening och konsulten Sweco. Syftet med workshopen var att komplettera den bild som Trafikverket har av nulägesförutsättningarna längs sträckan vad gäller brister och behov, målpunkter och rörelsemönster liksom att samla in förslag till möjliga åtgärder som kan lösa de identifierade bristerna och behoven längs sträckan.

Vid workshopen kompletterades  den aktuella sträckan med två ytterligare sträckor med brister och behov, nämligen längs väg 876 från korsningen väg 850/876 till infarten till ridhuset i Sveden och längs väg 880 från korsningen väg 850/väg 880 förbi infarterna till Svärdsjö vårdcentral och Gruvbacken. Vid workshopen rådde samsyn om att de oskyddade trafikanterna bör hållas avskilda från de skyddade trafikanterna längs den aktuella sträckan.

Studien kommer att publiceras före midsommar 2018.

Svärdsjö - Trafikverket har inlett en åtgärdsvalsstudie genom Svärdsjö

2018-03-17 kl 12:25

Falu kommun och Svärdsjö intresseförening har till Trafikverket och Region Dalarna lyft behovet av en översyn av väg 850 genom Svärdsjö utifrån de brister och behov som har identifierats i tillgängligheten och trafiksäkerheten. Trafikverket genomför nu en åtgärdsvalsstudie att öka tillgängligheten och trafiksäkerheten för oskyddade trafikanter längs den aktuella sträckan mellan korsningarna väg 850/väg 881 (Boda) och väg 850/väg 888 (Höganäs/Trollnäs).

Torsdagen den 8 mars 2018 hölls en workshop på Hedenborg, med representanter för Trafikverket, Region Dalarna, Falu kommun, Borgärdets vägförening, Svärdsjö intresseförening och konsulten Sweco. Syftet med workshopen var att komplettera den bild som Trafikverket har av nulägesförutsättningarna längs sträckan vad gäller brister och behov, målpunkter och rörelsemönster liksom att samla in förslag till möjliga åtgärder som kan lösa de identifierade bristerna och behoven längs sträckan.

Vid workshopen kompletterades  den aktuella sträckan med två ytterligare sträckor med brister och behov, nämligen längs väg 876 från korsningen väg 850/876 till infarten till ridhuset i Sveden och längs väg 880 från korsningen väg 850/väg 880 förbi infarterna till Svärdsjö vårdcentral och Gruvbacken. Vid workshopen rådde samsyn om att de oskyddade trafikanterna bör hållas avskilda från de skyddade trafikanterna längs den aktuella sträckan.

Studien kommer att publiceras före midsommar 2018.

Svärdsjö - Trafikverket har inlett en åtgärdsvalsstudie genom Svärdsjö

2018-03-17 kl 12:25

Falu kommun och Svärdsjö intresseförening har till Trafikverket och Region Dalarna lyft behovet av en översyn av väg 850 genom Svärdsjö utifrån de brister och behov som har identifierats i tillgängligheten och trafiksäkerheten. Trafikverket genomför nu en åtgärdsvalsstudie att öka tillgängligheten och trafiksäkerheten för oskyddade trafikanter längs den aktuella sträckan mellan korsningarna väg 850/väg 881 (Boda) och väg 850/väg 888 (Höganäs/Trollnäs).

Torsdagen den 8 mars 2018 hölls en workshop på Hedenborg, med representanter för Trafikverket, Region Dalarna, Falu kommun, Borgärdets vägförening, Svärdsjö intresseförening och konsulten Sweco. Syftet med workshopen var att komplettera den bild som Trafikverket har av nulägesförutsättningarna längs sträckan vad gäller brister och behov, målpunkter och rörelsemönster liksom att samla in förslag till möjliga åtgärder som kan lösa de identifierade bristerna och behoven längs sträckan.

Vid workshopen kompletterades  den aktuella sträckan med två ytterligare sträckor med brister och behov, nämligen längs väg 876 från korsningen väg 850/876 till infarten till ridhuset i Sveden och längs väg 880 från korsningen väg 850/väg 880 förbi infarterna till Svärdsjö vårdcentral och Gruvbacken. Vid workshopen rådde samsyn om att de oskyddade trafikanterna bör hållas avskilda från de skyddade trafikanterna längs den aktuella sträckan.

Studien kommer att publiceras före midsommar 2018.

Svärdsjö - Trafikverket har inlett en åtgärdsvalsstudie genom Svärdsjö

2018-03-17 kl 12:25

Falu kommun och Svärdsjö intresseförening har till Trafikverket och Region Dalarna lyft behovet av en översyn av väg 850 genom Svärdsjö utifrån de brister och behov som har identifierats i tillgängligheten och trafiksäkerheten. Trafikverket genomför nu en åtgärdsvalsstudie att öka tillgängligheten och trafiksäkerheten för oskyddade trafikanter längs den aktuella sträckan mellan korsningarna väg 850/väg 881 (Boda) och väg 850/väg 888 (Höganäs/Trollnäs).

Torsdagen den 8 mars 2018 hölls en workshop på Hedenborg, med representanter för Trafikverket, Region Dalarna, Falu kommun, Borgärdets vägförening, Svärdsjö intresseförening och konsulten Sweco. Syftet med workshopen var att komplettera den bild som Trafikverket har av nulägesförutsättningarna längs sträckan vad gäller brister och behov, målpunkter och rörelsemönster liksom att samla in förslag till möjliga åtgärder som kan lösa de identifierade bristerna och behoven längs sträckan.

Vid workshopen kompletterades  den aktuella sträckan med två ytterligare sträckor med brister och behov, nämligen längs väg 876 från korsningen väg 850/876 till infarten till ridhuset i Sveden och längs väg 880 från korsningen väg 850/väg 880 förbi infarterna till Svärdsjö vårdcentral och Gruvbacken. Vid workshopen rådde samsyn om att de oskyddade trafikanterna bör hållas avskilda från de skyddade trafikanterna längs den aktuella sträckan.

Studien kommer att publiceras före midsommar 2018.

Svärdsjö - Trafikverket har inlett en åtgärdsvalsstudie genom Svärdsjö

2018-03-17 kl 12:25

Falu kommun och Svärdsjö intresseförening har till Trafikverket och Region Dalarna lyft behovet av en översyn av väg 850 genom Svärdsjö utifrån de brister och behov som har identifierats i tillgängligheten och trafiksäkerheten. Trafikverket genomför nu en åtgärdsvalsstudie att öka tillgängligheten och trafiksäkerheten för oskyddade trafikanter längs den aktuella sträckan mellan korsningarna väg 850/väg 881 (Boda) och väg 850/väg 888 (Höganäs/Trollnäs).

Torsdagen den 8 mars 2018 hölls en workshop på Hedenborg, med representanter för Trafikverket, Region Dalarna, Falu kommun, Borgärdets vägförening, Svärdsjö intresseförening och konsulten Sweco. Syftet med workshopen var att komplettera den bild som Trafikverket har av nulägesförutsättningarna längs sträckan vad gäller brister och behov, målpunkter och rörelsemönster liksom att samla in förslag till möjliga åtgärder som kan lösa de identifierade bristerna och behoven längs sträckan.

Vid workshopen kompletterades  den aktuella sträckan med två ytterligare sträckor med brister och behov, nämligen längs väg 876 från korsningen väg 850/876 till infarten till ridhuset i Sveden och längs väg 880 från korsningen väg 850/väg 880 förbi infarterna till Svärdsjö vårdcentral och Gruvbacken. Vid workshopen rådde samsyn om att de oskyddade trafikanterna bör hållas avskilda från de skyddade trafikanterna längs den aktuella sträckan.

Studien kommer att publiceras före midsommar 2018.

Svärdsjö - Trafikverket har inlett en åtgärdsvalsstudie genom Svärdsjö

2018-03-17 kl 12:25

Falu kommun och Svärdsjö intresseförening har till Trafikverket och Region Dalarna lyft behovet av en översyn av väg 850 genom Svärdsjö utifrån de brister och behov som har identifierats i tillgängligheten och trafiksäkerheten. Trafikverket genomför nu en åtgärdsvalsstudie att öka tillgängligheten och trafiksäkerheten för oskyddade trafikanter längs den aktuella sträckan mellan korsningarna väg 850/väg 881 (Boda) och väg 850/väg 888 (Höganäs/Trollnäs).

Torsdagen den 8 mars 2018 hölls en workshop på Hedenborg, med representanter för Trafikverket, Region Dalarna, Falu kommun, Borgärdets vägförening, Svärdsjö intresseförening och konsulten Sweco. Syftet med workshopen var att komplettera den bild som Trafikverket har av nulägesförutsättningarna längs sträckan vad gäller brister och behov, målpunkter och rörelsemönster liksom att samla in förslag till möjliga åtgärder som kan lösa de identifierade bristerna och behoven längs sträckan.

Vid workshopen kompletterades  den aktuella sträckan med två ytterligare sträckor med brister och behov, nämligen längs väg 876 från korsningen väg 850/876 till infarten till ridhuset i Sveden och längs väg 880 från korsningen väg 850/väg 880 förbi infarterna till Svärdsjö vårdcentral och Gruvbacken. Vid workshopen rådde samsyn om att de oskyddade trafikanterna bör hållas avskilda från de skyddade trafikanterna längs den aktuella sträckan.

Studien kommer att publiceras före midsommar 2018.

Svärdsjö - Trafikverket har inlett en åtgärdsvalsstudie genom Svärdsjö

2018-03-17 kl 12:25

Falu kommun och Svärdsjö intresseförening har till Trafikverket och Region Dalarna lyft behovet av en översyn av väg 850 genom Svärdsjö utifrån de brister och behov som har identifierats i tillgängligheten och trafiksäkerheten. Trafikverket genomför nu en åtgärdsvalsstudie att öka tillgängligheten och trafiksäkerheten för oskyddade trafikanter längs den aktuella sträckan mellan korsningarna väg 850/väg 881 (Boda) och väg 850/väg 888 (Höganäs/Trollnäs).

Torsdagen den 8 mars 2018 hölls en workshop på Hedenborg, med representanter för Trafikverket, Region Dalarna, Falu kommun, Borgärdets vägförening, Svärdsjö intresseförening och konsulten Sweco. Syftet med workshopen var att komplettera den bild som Trafikverket har av nulägesförutsättningarna längs sträckan vad gäller brister och behov, målpunkter och rörelsemönster liksom att samla in förslag till möjliga åtgärder som kan lösa de identifierade bristerna och behoven längs sträckan.

Vid workshopen kompletterades  den aktuella sträckan med två ytterligare sträckor med brister och behov, nämligen längs väg 876 från korsningen väg 850/876 till infarten till ridhuset i Sveden och längs väg 880 från korsningen väg 850/väg 880 förbi infarterna till Svärdsjö vårdcentral och Gruvbacken. Vid workshopen rådde samsyn om att de oskyddade trafikanterna bör hållas avskilda från de skyddade trafikanterna längs den aktuella sträckan.

Studien kommer att publiceras före midsommar 2018.

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svartnäs - Vildmarkscupen i Skotercross

2018-01-31 kl 09:16

 

 

Vildmarkscupen i Skotercross

Svartnäs 24 Feb kl 10.30

www.linghedsskoterklubb.se

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjö Intresseförening sponsrar Svärdsjöliften

2018-01-20 kl 16:34

Svärdsjö Intresseförening kommer att sponsra Svärdsjöliften genom att betala två annonser i Kråkbladet. En i januari och en i februari.

Välkommen till Svärdsjöliften

Svärdsjö - Svärdsjöfonden donerar minnesgåva till Svärdsjöliften

2018-01-18 kl 10:30

För en behjärtansvärd insats för bygdens barn och ungdomar har Svärdsjöfondens presidium den 17 januari 2017 2018 beslutat att stöda Kalle och Rebeckas behjärtansvärda satsning på bygdens barn och ungdomar med 7 050 kronor.

Svärdsjöfonden vill med sitt stöd också hedra Inger Eriksson och det fantastiska arbete hon och Olle lagt ner på Svärdsjöliften (Hillersbodabacken) och som Kalle och Rebecka nu fortsätter. Gåvan som kom till Ingers minnesstund vid Svärdsjöliften kan nu användas för fortsatt drift och utveckling av Svärdsjöliften.

Svärdsjö - Svärdsjöfonden donerar minnesgåva till Svärdsjöliften

2018-01-18 kl 10:30

För en behjärtansvärd insats för bygdens barn och ungdomar har Svärdsjöfondens presidium den 17 januari 2017 2018 beslutat att stöda Kalle och Rebeckas behjärtansvärda satsning på bygdens barn och ungdomar med 7 050 kronor.

Svärdsjöfonden vill med sitt stöd också hedra Inger Eriksson och det fantastiska arbete hon och Olle lagt ner på Svärdsjöliften (Hillersbodabacken) och som Kalle och Rebecka nu fortsätter. Gåvan som kom till Ingers minnesstund vid Svärdsjöliften kan nu användas för fortsatt drift och utveckling av Svärdsjöliften.

Svärdsjö - Svärdsjöfonden donerar minnesgåva till Svärdsjöliften

2018-01-18 kl 10:30

För en behjärtansvärd insats för bygdens barn och ungdomar har Svärdsjöfondens presidium den 17 januari 2017 2018 beslutat att stöda Kalle och Rebeckas behjärtansvärda satsning på bygdens barn och ungdomar med 7 050 kronor.

Svärdsjöfonden vill med sitt stöd också hedra Inger Eriksson och det fantastiska arbete hon och Olle lagt ner på Svärdsjöliften (Hillersbodabacken) och som Kalle och Rebecka nu fortsätter. Gåvan som kom till Ingers minnesstund vid Svärdsjöliften kan nu användas för fortsatt drift och utveckling av Svärdsjöliften.

Svärdsjö - Svärdsjöfonden donerar minnesgåva till Svärdsjöliften

2018-01-18 kl 10:30

För en behjärtansvärd insats för bygdens barn och ungdomar har Svärdsjöfondens presidium den 17 januari 2017 2018 beslutat att stöda Kalle och Rebeckas behjärtansvärda satsning på bygdens barn och ungdomar med 7 050 kronor.

Svärdsjöfonden vill med sitt stöd också hedra Inger Eriksson och det fantastiska arbete hon och Olle lagt ner på Svärdsjöliften (Hillersbodabacken) och som Kalle och Rebecka nu fortsätter. Gåvan som kom till Ingers minnesstund vid Svärdsjöliften kan nu användas för fortsatt drift och utveckling av Svärdsjöliften.

Svärdsjö - Svärdsjöfonden donerar minnesgåva till Svärdsjöliften

2018-01-18 kl 10:30

För en behjärtansvärd insats för bygdens barn och ungdomar har Svärdsjöfondens presidium den 17 januari 2017 2018 beslutat att stöda Kalle och Rebeckas behjärtansvärda satsning på bygdens barn och ungdomar med 7 050 kronor.

Svärdsjöfonden vill med sitt stöd också hedra Inger Eriksson och det fantastiska arbete hon och Olle lagt ner på Svärdsjöliften (Hillersbodabacken) och som Kalle och Rebecka nu fortsätter. Gåvan som kom till Ingers minnesstund vid Svärdsjöliften kan nu användas för fortsatt drift och utveckling av Svärdsjöliften.

Svärdsjö - Svärdsjöfonden donerar minnesgåva till Svärdsjöliften

2018-01-18 kl 10:30

För en behjärtansvärd insats för bygdens barn och ungdomar har Svärdsjöfondens presidium den 17 januari 2017 2018 beslutat att stöda Kalle och Rebeckas behjärtansvärda satsning på bygdens barn och ungdomar med 7 050 kronor.

Svärdsjöfonden vill med sitt stöd också hedra Inger Eriksson och det fantastiska arbete hon och Olle lagt ner på Svärdsjöliften (Hillersbodabacken) och som Kalle och Rebecka nu fortsätter. Gåvan som kom till Ingers minnesstund vid Svärdsjöliften kan nu användas för fortsatt drift och utveckling av Svärdsjöliften.

Svärdsjö - Svärdsjöfonden donerar minnesgåva till Svärdsjöliften

2018-01-18 kl 10:30

För en behjärtansvärd insats för bygdens barn och ungdomar har Svärdsjöfondens presidium den 17 januari 2017 2018 beslutat att stöda Kalle och Rebeckas behjärtansvärda satsning på bygdens barn och ungdomar med 7 050 kronor.

Svärdsjöfonden vill med sitt stöd också hedra Inger Eriksson och det fantastiska arbete hon och Olle lagt ner på Svärdsjöliften (Hillersbodabacken) och som Kalle och Rebecka nu fortsätter. Gåvan som kom till Ingers minnesstund vid Svärdsjöliften kan nu användas för fortsatt drift och utveckling av Svärdsjöliften.

Svärdsjö - Svärdsjöfonden donerar minnesgåva till Svärdsjöliften

2018-01-18 kl 10:30

För en behjärtansvärd insats för bygdens barn och ungdomar har Svärdsjöfondens presidium den 17 januari 2017 2018 beslutat att stöda Kalle och Rebeckas behjärtansvärda satsning på bygdens barn och ungdomar med 7 050 kronor.

Svärdsjöfonden vill med sitt stöd också hedra Inger Eriksson och det fantastiska arbete hon och Olle lagt ner på Svärdsjöliften (Hillersbodabacken) och som Kalle och Rebecka nu fortsätter. Gåvan som kom till Ingers minnesstund vid Svärdsjöliften kan nu användas för fortsatt drift och utveckling av Svärdsjöliften.

Svärdsjö - Svärdsjöfonden donerar minnesgåva till Svärdsjöliften

2018-01-18 kl 10:30

För en behjärtansvärd insats för bygdens barn och ungdomar har Svärdsjöfondens presidium den 17 januari 2017 2018 beslutat att stöda Kalle och Rebeckas behjärtansvärda satsning på bygdens barn och ungdomar med 7 050 kronor.

Svärdsjöfonden vill med sitt stöd också hedra Inger Eriksson och det fantastiska arbete hon och Olle lagt ner på Svärdsjöliften (Hillersbodabacken) och som Kalle och Rebecka nu fortsätter. Gåvan som kom till Ingers minnesstund vid Svärdsjöliften kan nu användas för fortsatt drift och utveckling av Svärdsjöliften.

Svärdsjö - Svärdsjöfonden donerar minnesgåva till Svärdsjöliften

2018-01-18 kl 10:30

För en behjärtansvärd insats för bygdens barn och ungdomar har Svärdsjöfondens presidium den 17 januari 2017 2018 beslutat att stöda Kalle och Rebeckas behjärtansvärda satsning på bygdens barn och ungdomar med 7 050 kronor.

Svärdsjöfonden vill med sitt stöd också hedra Inger Eriksson och det fantastiska arbete hon och Olle lagt ner på Svärdsjöliften (Hillersbodabacken) och som Kalle och Rebecka nu fortsätter. Gåvan som kom till Ingers minnesstund vid Svärdsjöliften kan nu användas för fortsatt drift och utveckling av Svärdsjöliften.

Svärdsjö - Svärdsjöfonden donerar minnesgåva till Svärdsjöliften

2018-01-18 kl 10:30

För en behjärtansvärd insats för bygdens barn och ungdomar har Svärdsjöfondens presidium den 17 januari 2017 2018 beslutat att stöda Kalle och Rebeckas behjärtansvärda satsning på bygdens barn och ungdomar med 7 050 kronor.

Svärdsjöfonden vill med sitt stöd också hedra Inger Eriksson och det fantastiska arbete hon och Olle lagt ner på Svärdsjöliften (Hillersbodabacken) och som Kalle och Rebecka nu fortsätter. Gåvan som kom till Ingers minnesstund vid Svärdsjöliften kan nu användas för fortsatt drift och utveckling av Svärdsjöliften.

Svärdsjö - Svärdsjöfonden donerar minnesgåva till Svärdsjöliften

2018-01-18 kl 10:30

För en behjärtansvärd insats för bygdens barn och ungdomar har Svärdsjöfondens presidium den 17 januari 2017 2018 beslutat att stöda Kalle och Rebeckas behjärtansvärda satsning på bygdens barn och ungdomar med 7 050 kronor.

Svärdsjöfonden vill med sitt stöd också hedra Inger Eriksson och det fantastiska arbete hon och Olle lagt ner på Svärdsjöliften (Hillersbodabacken) och som Kalle och Rebecka nu fortsätter. Gåvan som kom till Ingers minnesstund vid Svärdsjöliften kan nu användas för fortsatt drift och utveckling av Svärdsjöliften.

Svärdsjö - Svärdsjöfonden donerar minnesgåva till Svärdsjöliften

2018-01-18 kl 10:30

För en behjärtansvärd insats för bygdens barn och ungdomar har Svärdsjöfondens presidium den 17 januari 2017 2018 beslutat att stöda Kalle och Rebeckas behjärtansvärda satsning på bygdens barn och ungdomar med 7 050 kronor.

Svärdsjöfonden vill med sitt stöd också hedra Inger Eriksson och det fantastiska arbete hon och Olle lagt ner på Svärdsjöliften (Hillersbodabacken) och som Kalle och Rebecka nu fortsätter. Gåvan som kom till Ingers minnesstund vid Svärdsjöliften kan nu användas för fortsatt drift och utveckling av Svärdsjöliften.

Svärdsjöbygden Linghed Lumsheden Svartnäs Svärdsjö Toftbyn Vintjärn
Meny